Aanbod

De Klas in Balans: Effectief sturen en verbinden

De Klas in Balans: Effectief sturen en verbinden

Wil jij als docent sterker staan in het begeleiden van je klas? In de training Klassenmanagement werk je aan het versterken van je vaardigheden om een veilige, gestructureerde en ordelijke leeromgeving te creëren. Deze praktijkgerichte cursus biedt een combinatie van theoretische verdieping, direct toepasbare technieken en collegiale reflectie.
 

Wat gaan we doen?

Tijdens twee interactieve workshops van elk 2 uur duik je in de kernprincipes van effectief klassenmanagement, zoals relatie, structuur en orde. Je leert werken met routines, non-verbale communicatie en preventieve strategieën, en krijgt handvatten voor het omgaan met storend gedrag en het bevorderen van positieve groepsvorming.
 
Tussen de workshops vinden twee intervisiebijeenkomsten van 1,5 uur plaats, waarin je reflecteert op je eigen lespraktijk, ervaringen uitwisselt met collega’s en samen werkt aan concrete verbeteracties.
 
Deze training is ideaal voor docenten die hun klassenmanagement willen versterken, meer rust en overzicht in de klas willen creëren en bewust willen handelen in complexe situaties.

 

Wat levert het je op?

  • Inzicht in de basisprincipes van klassenmanagement
  • Praktische tools voor dagelijkse lespraktijk
  • Verdieping in het omgaan met lastig gedrag
  • Reflectie en collegiale uitwisseling
  • Persoonlijke actiepunten voor duurzame verbetering

Expert:

Joost Maarschalkerweerd
Joost heeft ruime ervaring in het onderwijs. Van zelf leerkracht zijn tot aan zo’n twintig jaar ervaring in het verzorgen van studiedagen in zowel het basis- als voortgezet onderwijs. Met expertise en passie voor onderwijs vindt Joost het geweldig om collega-onderwijzers te trainen en te begeleiden en om innovatieve didactische strategieën te ontwikkelen die het succes van leerlingen vergroten. Joost verzorgt naast de Erasmus universiteit ook training voor o.a. het Erasmus MC, de Politie Academie en een groot aantal VO-scholen in de regio.