Thema's

Aanbod bij dit thema

Do
24
okt '24
Lees verder

Coaching met paarden

Kun je wat ondersteuning gebruiken bij het omgaan met werkdruk, klassenmanagement, timemanagement of andere werkgerelateerde hindernissen? En lijkt het je zinvol om eens iets anders te proberen? Meld je dan aan voor een sessie!
Wo
6
nov '24
Lees verder

Activerende didactiek: betrokken leerlingen en levendige lessen

Ken je dat? Ondanks dat je probeert je klas te activeren, heb je vaak het gevoel dat je harder werkt dan je leerlingen... Dat is niet de bedoeling! Wil jij weten hoe je jouw klas hard aan de slag kunt krijgen? Tijdens deze cursus leer je de principes van activerende didactiek én krijg je een set nieuwe werkvormen om meteen in je lessen toe te passen. 
Vr
8
nov '24
Lees verder

Een introductie op het gebruik van AI in de klas

Wil je weten hoe je AI kunt inzetten om je lessen te verrijken en je leerlingen beter te ondersteunen? Tijdens de cursus 'AI voor docenten' leer je de basisprincipes van AI en krijg je praktische handvatten om AI-tools direct in jouw onderwijspraktijk toe te passen.

 

Vr
15
nov '24
Lees verder

Een introductie op het gebruik van AI in de klas (groep 2)

Wil je weten hoe je AI kunt inzetten om je lessen te verrijken en je leerlingen beter te ondersteunen? Tijdens de cursus 'AI voor docenten' leer je de basisprincipes van AI en krijg je praktische handvatten om AI-tools direct in jouw onderwijspraktijk toe te passen.

 

Ma
18
nov '24
Lees verder

Storytelling als werkvorm: Inspiratiesessie

Wie was jouw meest gedenkwaardige leraar? Waarschijnlijk degene die de mooiste verhalen vertelde en niet degene die de beste PowerPoints maakte... Door verhalen worden we betoverd en houden we onze aandacht vast. Tijdens deze workshop leer je het verhaal beter te benutten! 
Di
19
nov '24
Lees verder

Meidenvenijn

Heel raar: je voelt dat er iets gaande is tussen de meisjes in je klas, maar het lukt je niet om erachter te komen wat precies. Het lijkt wel alsof er een verborgen vorm van pesten speelt... Met deze cursus leer je hoe je pestgedrag onder meisjes op een constructieve en effectieve manier kunt aanpakken! 
Wo
20
nov '24
Lees verder

Werkbezoek Trajectbegeleiding bij Grotius College

Wil je als school een volgende stap zetten in de uitvoering van Inclusiever Onderwijs? Wil je minder doorverwijzingen naar bovenschoolse voorzieningen en minder thuiszitters? Doe dan inspiratie op met een werkbezoek aan het Grotius College!
Vr
22
nov '24
Lees verder

Natuurlijk presenteren

Je loopt het podium op. Je bent gevraagd te speechen, het openingswoord te verzorgen, een toelichting te geven, een beleidsmaatregel te presenteren of iemand toe te spreken. Het is heus niet de eerste keer dat je voor publiek staat, dat een zaal vol ogen en oren op jou gericht zijn. En toch voelt het gewoon wél alsof het de eerste keer is. Want je stem klinkt raar, toch? En wat doe je in vredesnaam met je handen? 
Ma
25
nov '24
Lees verder

Boekenclub HOA - bijeenkomst 2

Ben jij een lezer en zoek je andere enthousiaste lezers om met elkaar over boeken te spreken? Wil jij de gelegenheid krijgen om jouw favoriete auteur te bevragen over zijn/haar ideeën? Of wil je mensen ontmoeten met dezelfde interesse? Kom bij de HOA boekenclub!
Di
26
nov '24
Lees verder

De effecten van social media op gedrag en dynamiek

De belevingswereld van jongeren speelt zich voor een belangrijk deel online af. Meestal gaat het goed en versterken de vriendschapsbanden. Maar het kan ook uit de hand lopen. Hoe ga je hiermee om als onderwijsprofessional, tot waar reikt je verantwoordelijkheid en hoe vergroot je de online weerbaarheid van je leerlingen?
Vr
29
nov '24
Lees verder

Visual Storytelling deel 3

Heb je Deel 1 en 2 helemaal gerockt? Klaar om nog dieper te duiken en nieuwe tools te ontdekken voor next-level visual storytelling? Dan is Deel 3 jouw next stop: the masters edition!

Ontdek weer geavanceerde technieken , verbeter jouw skills, leer meer theorie en trucs om jouw creatieve vuur aan te wakkeren en verbluffende verhalen te vertellen met getekende visuals.

 

 

 

Do
12
dec '24
Lees verder

Visual Storytelling deel 2

Heb je Visual Storytelling deel 1 gevolgd? Voel je de roep om je vaardigheden verder te verdiepen en nog uniekere visuele verhalen kan gaan vertellen? Dan word je helemaal blij van deel 2! We gaan nog een stap verder in de wereld van visual storytelling: dit is next level.  
Ma
16
dec '24
Lees verder

Geef me de 5 bij autisme

Tijdens de vierdaagse cursus ‘Geef me de 5 bij autisme’ wordt gewerkt aan leerlingen met autisme
beter begrijpen, aanpak richten op een positieve relatie, voorkomen van ongewenst gedrag en groei
naar zelfstandigheid. Je krijgt meer beeld dankzij wetenschappelijke onderbouwing en een praktische
aanpak die je direct kan toepassen in de klas of in gesprekken met leerlingen.
Ma
13
jan '25
Lees verder

Storytelling als werkvorm: Basiscursus

Was je aanwezig bij Storytelling als werkvorm, de kennismaking en ben je gefascineerd geraakt? Wil je leerlingen betoveren en hun aandacht vasthouden met boeiende, leerzame verhalen? Ontdek dan hoe storytelling je de tools geeft om je luisteraars volledig in je verhaal mee te trekken! 
Ma
20
jan '25
Lees verder

Schrijven voor de lezer van nu

Je hebt een mooi stuk geschreven, maar je woorden lijken verloren te gaan in het digitale lawaai. Hoe kun je je boodschap overbrengen op een manier die resoneert bij de snelle en ongeduldige digitale lezer van vandaag? In deze cursus leer je precies dat - en nog veel meer. 
Wo
22
jan '25
Lees verder

Leidinggeven aan jouw werkgroep of vaksectie (lichting 2)

Vind je het ook vervelend als een vergadering te lang duurt? Hoe krijg je die werkgroep zo ver dat de doelen worden behaald? Hoe krijg ik mijn collega’s uit de waan van de dag? Tijdens deze cursus kijken we naar jouw eigen overtuigingen, veranderstrategieën van jou en de ander, groepsdynamica en welke interventies je effectief kunt inzetten. 
 
Do
13
mrt '25
Lees verder

Werkbezoek JeugdzorgPlus voorziening

Welkom op School2Care Laakhaven! We nodigen je uit om een kijkje te komen nemen op onze JeugdzorgPlusvoorziening. Hoe worden leerlingen die een integraal traject nodig hebben van onderwijs en behandeling bediend op een locatie als deze?