Aanbod

Leerlingen & Motivatie - interactief theater

Je doet het niet voor mij! 

 

Ongemotiveerde leerlingen die liever iets anders doen en niet opletten: het komt vaak voor. Hoe ga je hierover het gesprek aan met de leerling? En wat zijn do's en don’ts in gesprekken over motivatie? Na deze workshop kun je leerlingen beter helpen hun motivatie te ontdekken en te versterken. 

De ervaren acteurs van De Nieuwe Lichting (DNL), die de fijne kneepjes van het theater én het onderwijs kennen, nemen je mee op reis. Ze laten je valkuilen zien in gesprekken en demonstreren hoe je lastige situaties optimaal kunt aanpakken.  


We gaan: 

  • Zien hoe je effectieve gesprekken voert over motivatie met leerlingen. 
  • Observeren en analyseren van scènes gespeeld door professionele acteurs. 
  • Begrijpen hoe motivatie verband houdt met keuzevrijheid, vooruitgang en betrokkenheid. 
  • Leren van en delen met collega's. 


Opbouw workshop 

Deze eendaagse workshop is ontworpen zodat jij actief kunt deelnemen, in gesprek kunt gaan en jouw ervaringen kunt delen. Je wordt niet gevraagd om op het podium te stappen, maar wel om actief mee te denken.  


Wat heb je eraan? 

Aan het einde van de workshop heb je de kennis en vaardigheden om effectiever om te gaan met ongemotiveerde leerlingen. Je zult beter begrijpen hoe je de motivatie van een leerling kunt bevorderen door middel van dialoog en interactie. Dit zal resulteren in een positievere leeromgeving en succesvollere studenten. 

 

Dus: ben je klaar om leerlingen te activeren en écht te motiveren? Meld je dan nu aan en breng een positieve verandering in je klas teweeg. 

Experts:

Dana Hilgers
Dana is zowel trainer, actrice als dramadocent op het Sint-Maartenscollege in Voorburg. Zij staat al meer dan 25 jaar voor de klas (zowel BaO, speciaal onderwijs en de laatste 18 jaar in het VO). Haar kennis en ervaring in docent- en mentorschap zet ze wekelijks in voor de workshops van De Nieuwe Lichting. 
Stefan van Wieringen
Stefan is acteur en trainer met een voorliefde voor interactieve voorstellingen. Al meer dan 10 jaar verzorgt hij workshops voor docenten. Hij is geïnteresseerd in wat de mensen in de zaal bezighoudt, waar ze tegenaan lopen en hoe je de communicatie met leerlingen, ouders en collega's kunt verbeteren.